Alltså...

Jag har sökt jobb i Norge för sommaren och fick jobb i Oslo. Skall åka runt o städa o handla o umgås me de som behöver.
Har jobbat inom hemservice lite här hemma, så lite har man vanan inne. Men nog är jag en aning nervös nog.
Det går via Nordjobb o fastän de har bra ordning och hjälper med det mesta så blev det mycke mer arbete än jag had föreställt mig.
Skaffa skattekort  va en sak jag inte hade tänkt på.
Så till alla som funderat på att jobba via Nordjobb, var beredd på lite mera arbete från din sida än va det ges ut på deras hemsida.
Nå va e det me att jag skall till Stockholm på hösten då?
Jo de e via min skola, Scenkonst.
Det tredje året man studerar där skall man åka 4 månader på praktik.
Först sökte jag till unga klara i sthlm, sedan till umeå, lule, sundsvall, göteborg t.o.m  till london.. men ingenting klickade. Tillslut kom min handledare på Kulturskolan i sthlm, och som tur va tog de emot mig!
Är nöjd med detta och bäst av allt är ju att Evelina är i sthlm, så jag är inte helt ute o cyklar då jag kommer dit!
image1Jag o Evelina

Kommentarer
Postat av: Evelina

hahahahaahhahaah!:P Zebragnägg ti tusen!!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0