Nordisk afton i Oslo

Nordjobb ordnade ikväll nordisk afton = mat från de olika nordiska länderna.
Jag åkte o handlade efter jobbet o sen dit för att börja laga mat.
Från Finland blev de makaronilåda och runebergstårtor. ( o lapin kulta)
Jag var lite orolig för hur det skulle bli. Men Heidi kom o hjälpte till, sen efter de kom flera svenskar o plötsligt var de full rulle i köket.
Runebergstårtorna blev en hit! Tänk... de små torra äckel bakelserna tyckte folk om. Får vara nöjd över mig själv eftersom de var första gången jag gjorde allt själv. ( med lite blandningshjälp från sverige)

Från Sverige fick vi: Köttbullar, potatis, brunsås, algrensbilar och raggmunkar ( potatisplättar.. de va inte så gott)
Från Island fick vi: choklad som hade lakrits i sig...( är ju inte så många från island som nordjobbare)
Från Danmark fick vi: korv med bröd... men tyvärr hade de inte rödapölser...öl  och bonbon fick vi därifrån också
Frpn Norge blev de lax, äggröra, o nå sorters plattbröd me brunost ( älskar brunost.. är som mesost) o en riktigt go choklad.

En helt trevlig kväll, men nu e ja nog trött i fötterna o huve.
Men i morgon blir de fest o utgång på byn! Äntligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0