Vikingar i Oslo

Idag efter jobbet (där det som vanligt var väldigt slappt) så hade nordjobb ordnat så vi fick gå på vikingamuseum gratis.

Trodde de skulle bli tråkigt, för vi skulle inte ha någon guide, så jag täntke nästan inte följa med. Men sen så ändra jag mig. Gratis är gratis och vet inte när jag skulle ha tid att själv gå dit.
Och det var tur att jag åkte med för det blev riktigt intressant.
När vi kom in och skulle börja gå runt o titta kläcker en av nordjobbarna ur sig att han är historiker och kunde berätta en del om vad som fanns där om någon ville höra.
O fan va han kunde berätta.
Fattar inte att någon kan komma ihåg så många detaljer. Riktigt duktig var han.



Åh ja, innan ja glömmer.
Nu är jag på väg hem.
Frida hjälpte mig att boka tågbiljett (Tackar för det)
Så nu är planen: 25.8 tåg till sthlm från oslo kl 7.25---> i sthlm ca 14 tiden tror jag det blev. Vara i sthlm med Evelina till den 27.8 när båten går kl 20 tiden---> i åbo kl 8 tiden på morgonen o därifrån buss hem.
Finemang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0