Hon har internet!

AH! kontakt med andra,äntligen!
Var till claso ida o köpte en nätverkskabel (som ja fick lära mig igår på välkomsfesten, mer om den senare)
och ett månadskort till metro, buss o spårvagn. Skitdyrt, men nödvändigt eftersom jag tar metro till jobbet (som börjar på måndag)
När  jag kom i torsdags så var jag så konsentrerad att hitta till min studentby, att jag inte kunde njuta o se mig runt men hittade gjorde jag, dock fick jag gå några extra backar för att komma till rätt reception. ( backar, dessa backar.. lite annat än i finland, men tur att man har övat sig i hartmanhuset).
Mitt rum är väldigt litet o jag delar 2 wc, 2 duschar o kök o tvrum med några polacker o nån norrman ( de är de  som jag har träffat).
Men rakt utanför mitt hus så ligger en liten butik (lite större än handlin i kvevlax... innan den stängde) och så ligger studentkrogen oxå raktutanför, dit har ja dock inte varit ännu. Igår fick jag köpa en gardin (vit med lila blommor på)  till rummet, var inte så trevligt att ha så öppet så folk kunde se in. Fick lära mig lite om städningschema av en polack... man har en vecka i gången, så om typ 2 veckor ska jag städa hallen m.m.
Sedan åkte jag för att hitta Nordjobbs kontor, hade lite problem att veta vart ja skulle stiga på för att komma mig någonstans (gick väl fel ett par 100 meter) men kom mig tillslut till en spårvagn(trikk). Där fick jag hjälp av en väldigt snäll trikkchaufför som sa till när jag skulle stiga av och sedan vart jag skulle gå. Så efter några spårvagnar o bussar till så kom jag fram till kontoret. sen hittade jag även tillbaka.
I går köpte jag ett dagskort (med de fick man åka i 24 h hur mycki man ville) så åkte jag runt o kolla vart jag ska jobba o kollade hur länge det tog.  Så nu tycker jag att jag har börjat lära mig banorna ganska bra, men studerar nog min "rutebok" som en bibel. ( har ju bara varit här tre dagar)
Igår var det även välkomstfest vid nordjobbs kontor. Träffade en tjej som faktiskt var från karperö, men själv kände jag inte igen henne. Hon jobbar på samma ställe som jag. Massor av svenskar, en liknade Thomas Järvheden (min favoritkomiker) så han och en till bor i samma studentby som jag och en tjej från sverige bor lite högre upp.
Vi fick massa mat o några öl och i slutet av kvällen fick vi ta med oss lite hem, FINEMANG!
Så ikväll kanske jag ska o se på fotboll med nordjobbarna, men får se de är ju ändå sverige som spelar o alla hejar på... fan ja ska no Hurra som ett tok när spaninen gör mål!
(Theres kan du säg åt mamma att hon kan läsa denna blogg! Nu får du lära henne med internet, muhahah!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0