Mera insikter och utsikt i Oslo

Andra dagen på jobbet och jag måste ju säga att det finns många skillnader mellan att jobba vid norrakorsholms hemsscervice o vä hemtjänsten i Oslo.
Först den självklara saken att Oslo har mycki... MYCKI störr område att köra runt på.
Men sedan att hemma så verkar de vara mera att man skall umgås med pensionärerna mera och int bara som här: in städa,hejdå! eller: in värma mat, hejdå!
Int vet ja då om det är bara den "handledaren" som jag va me som hadd otroligt leidon på sitt jobb, men hon verka bara va störd på sina klienter.
Sedan så hadd vi mittiallt massa dötid o ja fråga: men kan int vi far tibax ti kontore o sätt in dom här som vi redan har varit till i dataprogramme? Men ICKE... hon "handledaren" så verka tyck ja va dumihuvu, för om man far tibax ti kontore så e man tydligen lat o då får man tydligen mera jobb nästa gång. ( tänkte tyst för mig själv att det skulle ju vi behöva eftersom vi hade massa dötid, men sa inget)
Varför jag säger min "handledare" är därför att jag tyckte att på vissa områden var hon inte så bra att ta modell av. Då är vi tillbaka på de där med hur man ungås med pensionärerna igen. När min "handledare" snacka me dem så fatta de inget o hon gav upp efter första gången o blev bara irriterad. Men jag som snacka svenska med dem förstod de nog helt klart... jaja.. kanske hon hade en dålig dag. Men jag kommer alltid att vara bättre på att använda en dator än en medelålderskvinna som jobbar på hemtjänsten. Både här och i Finland.

Nå resten av dagen då? Kom just hem från en tisdagsträff med nordjobbarna, men vi planerade bara fredagens midsommarfest och mitt bidrag till kvällen var inte mycket. Jag orka int va så social denna gång. Ibland tycker jag att det är trevligt att bara sitta o lyssna på allt snack.  

Oh nu kom ja på en sak som int hemservice i Finland har... o de är:



Detta är bara en del av det jag ser när jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: Tildus,

finfin bild! :D heja norge!

haha, på tal om jobbet.. känner igen det där. vissa personer som egentligen inte ska ha med annat folk att göra, allra minst i service, hamnar ändå där. wtf. hoppas du har det bra där borta, diggar din blogg :D snigel

2008-06-17 @ 22:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0