Ordentligt skrivet i Oslo

Nu ska ja då ta o försöka skriva lite bättre. ( tilde måste ju ha nått att läsa ;) )
Veckan:
Måndagen var jag ledig. Jag o en annan nordjobbare åkte upp till sognsvann o solade o solade... sedan kom flera nordjobbare dit o plötsligt var kl 19.
Vi skulle sedan gå ut på en öl och när vi gick till tbanan så bara väller det ut folk ur ullevålstadion. Hade varit fotbollsmatch o massor... MASSOR av människor skulle ta tbanan hem. Mest var det tonårspojkar, så det luktade inte gott på tbanan. Men vi kom oss iaf på en öl o gott var det.

Tisdagen märkte jag att: ja-a jag är inte riktigt frisk. Så nu har ja hostat o snörvlat i några dagar.
Jobbet har varit slappt.... men äckligt varmt att städa. Har varit typ 28 grader flera dagar nu. ( dock regnar det nu)
På jobbet har man även märkt att det varit fotbollscup. En sträcka som tar 1 min med bilen tog ca 20 min i onsdags.
Jag har även onsdagen börjat packa mina grejer från Sogn. Förde en väska till ett rum där tre nordjobbare bor och sedan på torsdagen efter jobbet tog ja resterade grejer och mig själv till det rummet för att sova där en natt. Åkte in till majorstuen på kvällen också för att hälsa på två nordjobbare som har flyttat in i en riktigt fin lägenhet. Där är det inflyttningsfest ikväll, så jag ska snart ner på stan o shoppa en topp. En vit vill jag ha, för då syns solbrännan bättre. Nya skor vill jag också ha. Alla mina skor börjar ge upp. *ursäkter ursäkter*
Igår så fick jag ju som ja han skriva lite om, flytta in iu rummet... o ja gillar de mer o mer här :)
Är ju ganska grisigt, men då kan ju jag känna mig lite renlig för engångsskull.

Lite bilder... 1. när man kommer in i vårt rum. ( nu ser det lite mer hemtrevligt ut) 2. mitt lilla hörn 3. Vår utsikt, innergården där det tydligen ofta är fest. 4. det gemensamma vardagsrummet/köket



Igår kväll tog vi oss även en liten barrunda. Hitta en krog som blev så glada att det kom 6 st flickor att då vi fråga om det fanns ett bord åt oss så föste dom bort några gubbar som satt vid ett av borden.

Nu ska jag gå och hämta min tvätt. Gratis att tvätta här, behöver inte äns köpa tvättmedel. Wuuhu!

Kommentarer
Postat av: Tildus,

nu är jag nöjd! haha ;) kul o läsa vad du har för dig :D rummen såg ju riktigt bra ut. :D tjaao!

2008-08-02 @ 15:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0