En djungel i Oslo

Idag efter jobbet åkte jag o kolla på "Djungelboken" som årskurs 2 från teaterhögskolan satt upp.
Den var varken bra eller dålig.
Men lite mera förväntade jag mig.
Dock snackade jag med en av skådisarna o han berätta att det var regissörens debut, så då fick jag mera förståelse. Är himla lätt att det blir virrit o för mycke när man är ny och vill skapa...och att de hade spelat 58 ggr tror jag inverkade en del, allting verkade gå på en väldig rutin.
Dom var himla bra på att röra sig som djur o använde sig av akrobatik genomgående i pjäsen.
Texten tyckte jag att de kunde ha riktat lite mera. Kan ju va för att ja inte förstår norska helt och för att jag satt på en ganska dålig plats som jag tycker att texten försvann.
Skulle själv ha byggt upp början mera**, gjort en introduktion av karaktärerna o nått sånt.
Hela föreställningen låg på samma tempo tyckte jag och att spela musik o ha ljudeffekter under hela föreställningen tror jag tog bort en hel del spänning.
En annan sak... utomhusteater.... ska inte vara i ett tält... fastän de hade använt stödpelarna till tältet på ett bra sätt så var de ju i vägen för de som satt på sidorna(jag) så man missade ju en hel del som skedde mitt på.
....
Låter som jag klagar, men känner att detta är ett ämne jag börjar ha koll på nu. Jag är väldigt glad för att jag fick se en föreställning i sommar.
Ibsen festival börjar precis när jag har åkt, så de e lite trist.

**de fick dock flera barn att börja gråta ca 30 sekunder in i föreställn ingen... grattis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0