Språkmur i Oslo

Äsch, känner mig lika dum varje gång då ja pratar med svenskarna o de kommer upp ord som är helt självklara för mig men inte för dem.
Idag kom det klassiska som jag inte fattar att jag kunde glömma. Vi satt o prata om bröd åså kläcker jag ur mig: Semlor kostar bara 1 kr.....ÅÅÅH! Sånt som man får lära sig i lågstadie att semla e inte semla......
Sen blev de påtal om hekto... hekto...?  Jaaa!...100gram....= sandra dumförklaras.
igen.

Nå smällar man får ta.

Varit väldigt duktig o aktiv ida, jogga runt sognsvann medans svenskarna spela fotboll.
Ledig i morgon, får se va som händer då. Kanske förljer med då de andra åker till holmenkollen.



Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha, ja men va sjutton - e heter fastlagsbulle ju!:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0