Det sker i Oslo

När jag kom av tbanan efter att ha för första gången jobbat kväll (mer om det senare) så möts ja av massa människor.
Jaha, va sker här tänkte jag. På en onsdag?
Behövde inte fundera länge för efter att ja gått en meter får jag ca 15 st olika Bon jovi tröjor upptryckta i ansiktet: 200 kr, 150 kr 100 kr!!!!!!
AAAHHAAA... visste ju att han sku spela i oslo, men inte att de var i stadion som ligger 5 min nere från min studentby o inte att det var ikväll.
Tufft tänkte jag och zikzakade mig igenom några tröjförsäljare till.
Men sen när jag kom utanför min dörr så hör jag de. Värsta publikvrålet och sedan: Bad medicine.
Så nu har jag iaf hör bonjovi live. Det är alltid en början :)

Nå tillbaka till mitt jobb. Kväll. ja va ska man säga.....jag har ju redan uttryck mig en gång och mina tankar har inte förändrats. Men tyckte de blev aningen pinsamt när jag skulle gå. Då börja ena killen säga åt mig att gå igeom alla vägar...?! min "handledare" blev arg o bara sa: ja sandra kan allt redan! då sa killen: ja hon som jag hade med mig visste precis varje väg, jag frågade henne innan hon gick hem!...
Så höll de på medans jag stod brevid o glodde o såg ut som ett får.
Till sist fick jag gå. Kändes lite som om jag var med i: Vem vill bli årets sommarjobbare?
Nå iaf ska ja jobba första dagen själv i morgon o man tycker ju att om dom har nå vett (vilket dom int ha bevisa så mycki än) så sätter dom mig int till ställen som e svåra att hitta. Och vet ja int så frågar ja... o frågar o frågar....
För de som känner mig, vet hur bra mitt lokalsinne är.
Gonatt där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0