Flicka 1: "Var är de nu?"

Idag har jag fått göra lite andra grejer på praktiken.
Fick skriva rent ett manus ( inte hela dock) till en av grupperna. Sedan var jag som vanligt med och tittade på och hjälpte till att hålla ordning när de blev indelade i mindre grupper.
Men medans jag var nere o sökte fram ett manus så frågade en av teaterpedagogerna, som jag inte följer, om jag ville vara med o spela några småroller i en av ungdomsgruppernas uppsättningar.
Så nu är jag då med i Lorcas "Blodsbröllop" där jag troligen ska spela Flicka 1 och Skogshuggare 2...och 3 (?!)
Ska bli kul och det känns riktigt kul att vår teater har anställda som gör scenografi o kläder... anställda som jobbar med ljus o ljud o allt sånt. Känns som rena lyxen att bara få öva in text.
Och fastän de som jag spelar med är lite yngre än jag ( runt 15) så gör det inget, för dom är grymt engagerade och jätteivriga. Dom har redan tänkte ut olika scenlösningar o är skitaduktiga.
Premiären ska vara någongång i november.

Men nu är jag sluuuut... åså har jag lång dag i morgon oxå. tröt hest.
Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack :)

2008-09-16 @ 22:58:18
URL: http://liillan.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej jag kollar på alla avsnitt på surfthechannel.com. jävligt bra sida faktiskt, kolla upp den om du är en serie nörd med alldeles för mycket fritid ;D

2008-09-16 @ 23:55:40
URL: http://chillbill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0