Men hjälp ni är ju som jag?!!

Idag fick jag för första gången följa med en äldre grupp. Dom var kring 18 år och jag måste säga att jag blev lite rädd. Dom var artiga, väluppfostrade, kunde mycke om teater... ja.. jag tyckte det var svårt att se mig som nån som "skulle kunna leda dem" just p.g.a att dom va nästan lika gamla som jag... fattar ni nått av mitt flumm?
Nåja. Är väl meningen att jag t.o.m nångång i framtiden skall kunna dra teaterövningar med människor som är 55 år oxå.
Konstit att tänka så...
Jag?!
Men de är väl de praktiken är till för oxå, att visa en själv att jag kan nog en hel del om teater o drama.

Fick även idag till uppgift att hjälpa en grupp ( den stora gruppen hade blivit indelade i två små)med att komma på en kort historia med de roller som de hade valt. Barnen var mellan 10-12 kanske.. o dom gilla inte att en ny skulle komma o säga vad de kunde spela. EH!? Svårt tycker jag att bara kasta sig in så med barn man inte känner eller alls har nån aning om vad de kan.
Men den andra gruppen var riktigt duktiga, blev riktigt imponerad.

Har många gånger blivit förvånad att dom bara improviserar o spelar så lätt olika scener o bygger upp en pjäs som dom sen ska visa. o jag fråga även om dom hinner öva tillräckligt med bara en gång i veckan. Men tydligen så gör de inte så  mcyket om det skiter sig när dom har föreställning. Utan dom visar bara vad dom har gjort till sina föräldrar o kompisar ( iaf dom yngre, dom äldre kanske sätter upp flera föreställningar) för att få visa vad dom jobbat med. Vilket jag egentligen oxå tycker att teater ska handla om. Spelglädje.

Men ja-a.. måste sluta stressa mig själv oxå med att jag inte förstår deras lärningsteknik och att jag inte har kommit in i deras rutiner osv..... NOTE TO MY SELF: jag har bara varit här i 4 dar!!

Längtar efter lite helg så att ja o evelina kan ta en lite öl... gå på stan...(shoppa säng) ;)
 Emil ska du me på öl?
Aina när kommer du o hälsar på då? ;) tror ja kommer till oslo i november nångång om ja har tid :)

Kommentarer
Postat av: Ølsugen

Åh ja vill komma vaikka nu! De e fredag eftermiddag å værldens bæsta fiilis men tyværr finns det bara ett enda ølhak i denhær byn. Som ni vet ræcker det inte før lilla Aina. November låter skitabra! Ja ha tænkt hinna gøra oslo påriktitpåriktit ænnu innan ja læmnar landet. STHLM låter som en plan. De tycks ju va smockat me vasabor dær justnu:)

2008-09-12 @ 16:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0