Aktiva jag i Oslo

Hade ju kväll igår, självklart har jag morgon idag. (och i morgon.... o på freda, men slutar kl 2 då)
Trööött. Men ida har det varit soligt.
Helt ok arbetsdag, börjar bli kung på att köra bil.
Efter jobbet åkte jag o köpte två engångs regnrockar för fjällvandringen som sker freda-söndag. ( kommer inte att uppdatera då så bli inte rädd... jag lever... är jag 80% säker på... menar finns ju mygg o annat farligt i fjällen)
Sedan åkte jag till nordjobbs kontor på språkkurs. Vi blev bjudna på massa frukt o kex. Har säkert ätit ett kilo frukt ida.
Snubben som snacka denna ¨gång va från norge o jäklar va han kunde olika "dialekter". Helt plötsligt läste han en text på flytande finlandssvenska. Va väldigt kul att höra.
Snacka lite med han efteråt och han kände till närpesdialekten, sug på den!

Hoppas att jag i morgon hinner gå på teater, finns annars inget annat jag kan gå på innan den 23 augusti då de ska va nått öppet hus vid en teater.
Synd, när man en gång är i Oslo o inte får se på teater. (tänker då på ibsen)

Men som vi brukar säga när vi gjort nått annat än sutti framför msn o youtube: Ida kan man va stolt då man varit så aktiv!

( nu skall jag självklart sitta vid msn o youtube tills jag somnar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0