Åldersgränser i Oslo

De är så underliga!

Vi blev ett gäng som festade på Sogn o de va riktigt trevligt i gräset.
Sen skulle vi gå ut i centrum och det var en som hade spanat in en krog som alla skulle följa med till.
De som inte hade fyllt 20 orkade inte komma med för de hade inte så stor chans att komma in någonstans.
Nå efter mycket yrande hittade vi till krogen som hade en ordentlig kö. Men vi stod glatt i den i ca. 30 min o när det är dags att visa ID så var det stop.
Åldersgränsen var 22.
Nästan alla var inne på krogen o jag var fem före att åka hem för jag ville inte va orsaken till att alla andra skulle behöva byta krog.
Men som "tur" var så var det 2 till som inte slapp in så vi gick vidare till ett ställe som låg en bra bit bort.
Och ibland kan man få riktigt nervstärv på folk som inte bara kan säga exakt gatuadress utan förklarar var krogen ligger med hjälp av: " det står en stor byggnad till vänster... och höger.... o när ni kommer dit så ser ni en snubbe med väktarkläder...."
Dock hittade vi dit o ingen kollade ID så det var skönt och man fick lite festkänslan tillbaka.
Svenskarna tyckte inte riktigt om krogen, men jag kände mig som hemma för den påminde lite om Ollis.
Efter en timme så fick jag ett sms om att krogen vi först skulle till, där hade brandlarmet gått och alla stod ute på gatan och kunde inte gå in igen. (skadeglädje är ett ord som dyker upp för att beskriva lite hur jag kände i detta läge) Så vi mötte upp med de andra och åter igen var hela gänget samlat och alla var sugna på att gå vidare till ett ställe där alla skulle slippa in som avslutning på kvällen.
Dock är ju detta Norge och som jag har konstaterat förut så är Oslo en konstig stad.
Krogarna släppte inte in folk eftersom det var stängningsdax. Då var klockan före tre.
Man har väl blivit bortskämd i vasa där man kan gå ut klockan tre och ändå hinna festa.
Vi gick till ett 7eleven o folk käka lite o sedan tog några av oss taxi hem o några buss.
Jag fick åka taxi o de va skönt. Tror att några gick och efterfestade till ett hus brevid mig, men jag var bra trött och gick o la mig.
Men nu har jag fått gå ut och det känns som det räcker till för en bra stund.
Mycke sol idag med så man måste väl så småningom börja aktivera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0