En helg borta FRÅN Oslo

Ojojoj, tog på att avvika från mina "i oslo" rubriker. Men denna gång stämmer det ju.
Har tillbringat helgen i Gålå som ligger ca.4 timmar upp från Oslo.
Vi var 26 st som åkte iväg kl 16 på fredagen för att fjällvandra lite.
Under bussresan fick vi se massa fina utsiker, va helt sjukt löjligt ibland hur vackert det kunde vara. Vattnet skifftade i olika gröna nyanser från de skogsbetäckta bergen som reste sig på sidorna av sjöarna.
Vi kom fram till området vi skulle bo på runt 21 tiden o alla nordjobbare bodde i samma stuga o hade egna rum som vi delade på två eller tre. Alla stugor där hade massa gäs o mossa på taket, såg himmla idyliskt ut.
Som sen middag fick vi lax..mmmmmm


På lördagen fick vi frukost, sen skulle vi ut o vandra lite.
Vi skulle gå ca.7 km till ett rastställe och vägen hem skulle bli lite kortare. Rutten var inte så farlig utan riktigt passlig för en som inte vandrat i fjäll förut. ( passlig är ett ord som svenskarna inte förstår sig på...lagom ska de va)
Vädret var det si som så med. Det regnade lite småspik helatiden tills vi kom till rastplatsen. Då började solen lysa.
Himla bra luft är det ju där ( träden var fulla med skägglav) o det var riktigt intressant att se vegitationen där. Man har ju läst om det i skolan, att träden är mindre osv. o nu fick man äntligen se de.  
Roligt var att får sprang helt fritt runt på fjället... även kor såg vi.


På kvällen fick vi kycklingfile o ris o sen gick vi till "krogen" som fanns där. Hemskt dyr öl men jag tänkte: va fan, är man för en gångskull i norska fjäll kan man köpa sig en ( eller 4 ) dyra öl.
Sedan hade vi lite myspys i stugan, fritidsledarens pojkvän spela gitarr o vi elda lite i öppen spis. Fick höra av fritidsledaren att hon ler varje gång jag skrattar, för jag gör det tydligen väldigt hög o ser ut att ha väldigt kul (inte första gången jag fått höra det), vicket ja dock har.
 (fritidsledaren i mitten)
 
Idag så vakna vi runt 9 o fick frukost, sedan fick man göra vad man ville. Några gick på en kortare vandring, några bakade .. jag hoppa ut i skogen o ritade lite... de va skönt, ha inte fått rita på länge.

Var en väldigt lyckad helg.

Fick även höra att jag tar konstiga bilder. Men det tycker inte jag. Anser att jag ser det fint i det som ingen annan ser.
Tex denna bild så fråga flera varför jag tog bild på barken...... själv är jag mäkta stolt över den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0