Hur har denna människa fått jobb i Oslo??

Till att börja med:
En man på jobbet.
Han kan nästan ingen norska.
Det han säger förstår man inte.
Han förstår inte vad man säger.
Han har inget folkvett.
Och han fattar ingenting av kartor.

Satans idiot säger ja bara.
1 timma slösa jag bort, för jag trodde han visste vart han skulle.
Men icke. Han körde för långt, hoppade ur bilen när den står mitt i en väg ( kom ihåg smala vägar i oslo) o börjar springa runt o fråga o ringa personer vart den rätta vägen var = lång bilkö bakom oss!
Och dessutom hade han en helt främmande människa att ringa tanten jag skulle till?! va i helvete?! frågade inte äns mig!!
Tillsist tog jag kartan själv o sa till att jag ordnar det själv. Jag fick nästan bli förbannad på han.
Dumhuve!
Hur kan en sån få jobb i oslo... ett jobb där det krävs att man kan prata/umgås/fatta/tänka själv
Fattar inte mig på jobbstandarden i Oslo. 

Suck o stön!
Dagen började uselt. Vaknade o hatade mitt jobb. Fick min jobblista o TACKSÅJ*VLAMYCKET!! massa nya ställen som jag aldrig varit till förut.
Men då jag väl satte mig i bilen o följde min karta i lugn o ro( detta var på förmiddagen, innan idioten la sig i) och körde iväg, så såg jag att jag hade fått ett städjobb på finaste platsen jag varit till (hittills i oslo). Huset låg upp för en smal väg, fin trädgård,stora rum, det var högt i tak o helt underbar utsikt...
De huset ska jag köpa den dagen jag blir miljonär.



Senare på dagen ( efter jag tagit kartan av idioten ) så kom jag till slut fram till rätt hus och den damen som bodde där var helt underbar. Och pluspoäng för att hon genast hörde att jag var från Finland.
Såna jobb blir man glad av och det känns inte lika pissigt att stiga upp på morgnarna. ( Hon tyckte också att idioten var en idiot! )

Blev inge teater ikväll, var fullbokat. En aning besviken är jag nog. Men utomhusteatern var inne i ett tält?! Konstiga norrmän.
Men skall gå själv nästa vecka eftersom jag jobbar då nordjobbarna skall gå.
Dock har jag ätit jordgubbar ida ( norsk: jordbär) flirta lite me försäljaren så fick några jordisar extra och billigare) MUAHAH!
Roligaste var när han fråga om jag var från Bergen! :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hahaha, verkligen idiotiskt att di anställer såna!! Hmm, känner igen hede me konsti riskssvensk brytning, fast hu ja fösöker ti prat som vanlit så går int e...



Ha de bäst tjejen!:)

2008-07-04 @ 12:37:50
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0