Språkkurs i Oslo

Efter jobbet åkte jag till nordjobbs språkkurs.
Var en snubbe från island som snackade om allt möjligt från island.
Var riktigt intressant. Gillar deras kultur med alver o sånt.
Men visste ni att de fick öl först 1989!!?
Stackarna.

Nu har jag fått höra:
- Varifrån sverige är du?
- Är du från skellefteå?
- Är du från Bergen?
- Du låter som du kommer från norrland.

Som sagt, har fått en konstig rikssvensk brytning o plötsligt kommer de upp dialekt ord..... Högsvenska va e de??

Nordisk afton i morgon o vi från finland ska laga runebergstårtor o makaronilåda.
O på fredag har ja hört att det är fest på G.

Jo har ju börjat boka hemresan nu oxå. Båten från sthlm till åbo fixad. TACK EVELINA!
Ska fixa över lite pengar till mitt norska nordea så jag kan boka tågbiljett  så snabbt som möjligt.
..och jo, de blir billigare än att flyga.

Kommentarer
Postat av: Evelina

What, först 1989?!?!!? Ja menar, vikingarna hadd ju mjööd, hadd di bara drucki he då dittills, haha!:D

2008-07-04 @ 12:39:16
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0