Midsommar i Oslo

Idag ordnade Nordjobb svensk midsommar.
Vi blev bjudna på mat o dricka och ett livebänd. Helt trevligt.
Många nya ansikten, synd bara att man int fick riktigt ordentligt tillfälle att hälsa på nån av dom.
Sen kl 23 när festen var slut så börja folk dra ut på stan. Fundera om jag skulle ha gått med. Men kände att jag inte är så säker ännu i Oslo att jag vill röra mig där mitt i natten fastän man sku ha vari några stycken, dessutom är de ju ganska dyrt att gå ut i oslo.... åså slutar alla transportmedel till Sogn att gå runt halv ett.
Så åkte hem och i morgon är de sovmorgon. Sköönt!

Idag på jobbet så fick jag skjuts till de ställen jag skulle jobba vid.
Hade tre hus att städa själv. Blir varmt.
Va en snubbe från.....nånstans...(iaf var han inte norrman ursprungligen, men hade bott 28 år i norge), som körde  mig till mina ställen. Men då jag var klar så kunde vi inte åka tibax till kontoret. Ja för då skulle man ju visa åt chefen att man inte jobba... så han bestämde att vi sku gå o titta på kläder ist..... aha... ganska absurt. i en halvtimme yra ja opå i ett litet köpcenter några kvarter från kontoret, bara så att de skulle se ut som vi hade mycket att göra.
Stod förästen att ja sku jobba till 14 på min arbetslista, men på kontoret stod de 15.30.... så de blev ju att stressa hem sen o fixa sig. Så hoppas nu att mina andra tider stämmer. Tycker no di yrar mest på kontore.
Standarden på hur man sköter sitt jobb är inte hög här.

Nå nu börjar de bli sena natten. Hade!


Bände som spela uppe på balkongen, men sen måsta dom flytta ner till gräsmattan o spela utan all teknik, för grannarna klaga på för högt ljud


 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe, jäkla grannar och stackars bänd:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0