Tröttis i Oslo

Sitter o slappar nu bara framför datorn. Laga just mat åt mig o snacka lite me polcakerna o en ny norska som har flyttat in.
Mycki info kom det ju på första dagen av jobbet. Pinsamt då in man kan sin adress ännu. Men fick ju ta hem papper o fylla i. Men no fan e Oslo kontisg huvustad. På söndagar e allt stängt o nu ida då ja sko fixa bankkonto så får ja veta att bankerna stänger kl 15..... bra ti få vet då ja slutar 14.30 ida... nå börjar senare på onsdag.
Fick schema fram till sista dagen och jag kommer i detta nuet att jobba till 24 augusti.
På eftermiddagen åkte vi runt o kolla typ 3 ställen.
Mera i morgon.
Nå sen då ja int kunna fix bankkonto så bestämd ja me för att ta mig en tur till slottet bara så ja kan säga att ja vari där. Men orka int böri gå runt nå extra, va helt färdi då ja kom dit (had ju sprungi o leta bankförst) Men nån da ska ja no ta sånde äcklig turistdag i Oslo.
Å på vägen hem så fixa ja ett norskt telefonnummer. Tänkt int riktigt böri svar i min finska telefon nå mera. Blir så dyrt. Men finns ju allti på msn. blogg. osv...
Köpte limsa ida som kosta 1euro, billigare än vatten....?!

slott

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0