En helg i teaterns tecken

I fredags var jag på improvisationsteater. Gästspel av den kanadensiska gruppen Scratch.
2 killar som frågade efter 3 ord ( plats, sak, och en syssla) av publiken som gav: tält, bowlingkägla och baka och av de tre orden byggde de upp tre olika små historier som de sedan började knyta samman.
Tyckte det var riktigt intressant att se hur synkade dom var, säkert massor av träning för att kunna läsa av varandra så pass bra som dom gjorde.
Sedan efter pausen gjorde de lite mer impro med några svenskar, utifrån några historier som de fick höra.
När jag kom ut från teatern så snöade det :) o de var så mysigt.
igår så åkte jag o evelina in till centrum för att gå på bio, men när vi kom dit var det otroligt fullt så vi fick åka till kista o boka biljetter tills idag. Tanten i kassan var ett riktigt klåp så nu har vi biljetter men till en salong som ligger lite off....Nå hur som haver...
Ska försöka hinna med en föreställning idag oxå: Ibsen-when we dead awaken.

Har hittat ny favorit serie: Dansbandskampen ( även kallad landsbandskampen och dansbandsgalan pga min o evelinas alzhimers light) Kolla in de! :)

Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0