Syltgrisens dag!

okej, nå de är ju kanelbullens dag. men eftersom grisar (syltgrisar som de tydligen heter med fintspråk) är mer finskt så kunde dom få vara med på ett hörn.
Har faktiskt käka en kanelbulle idag.
Var och träffade emil o hade en trevlig pratstund med honom om allt med praktik o sthlm att göra.
Gick sedan runt på stan ... tappade bort mig... tog länge innan jag hitta en tbana...
Köpte tre pocketböcker för 100 kr o igår köpte jag 2 filmer (miss potter och fröken sverige) för 100 kr.
Köpte även ett rosa band... velat ha ett sedan jag tappat bort mitt förra ( ifjol nångång)

Igår skulle jag o evelina gå på öl med några finlandsvenskar som ordnat en träff ( inbjudan via facebook naturligtvis)
Vi hittade stället, men inga finlandssvenskar. Dock måste jag ju säga att vi inte var så engagerade i att hitta dem heller.
Men lite kul iaf att få se ett nytt ställe. "Metro" hette det... men vart skall man gå om man vill shejka undrar jag??

Praktiken då?
Jodå fick göra lite rekvisita igår. En karta som jag blev väldigt nöjd med ( speciellt då jag såg hur mycket barnen tyckte om den) Gjorde oxå biobiljetter, men ist för att bara ta en papperslapp o skriva bio på.. så satt jag o kämpa med att trycka små hål i dem oxå ( där man skall riva av) ganska stolt där med.

Skall vara med och planera någonsorts upplevelse oxå....( hmm undrar om ja skrivit om det förr....,mitt minne börjar försvinna mer o mer tycker jag)  som skall vara på vår teater och jag har funderat på nått likanade till mitt slutarbete så de passar ju bra ( "vår teater" är teaterverksamhet för barn o ungdomar som de kommer till efter skolan och har en gång i veckan, som en hobbyverksamhet)

Skall väl snart börja flytta runt lite mera nu när jag vet hur systemet funkar, så att jag får se andra lokaler oxå.
Måste även börja boka in mig på teaterföreställningar så småningom. Inte sett någonting på skitläng, skammligt ju, är ju i sthlm där det finns en teater i varje hörn känns det som.

Nu ska jag släng mig ned o läsa en bok.... o längta till nästa helg för då åker jag till bästaste kusinen.

Ha de göttit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0