sandra snok som säger sluta!

Idag fick jag ta o leda en hel lektion. Pedagogen fick migrän men sa innan hon gick vad gruppen skulle göra.
De var en grupp med ungdomar som går på typ åttan.
En del av mig hoppas att dom i framtiden kommer att bli lärare eller liknande så dom får veta hur jobbig man egentligen är i den ålder.
De vill bli behandlande som vuxna, men så fort man ger dem lite frihet ballar det ut. och när man då sedan skall prata till dem "som vuxna" så är det alltid, ALLTID, nån som börjar gnälla och försöker skylla ifrån sig och blir snudd på uppkäftig.
Varför inte bara ta in det man säger och komma ihåg till nästa gång.

Nåja... bortsätt från uppkäftigheten hos vissa så arbetade gruppen riktigt bra och man kunde se att vissa nog kan bli riktigt bra på teater.

Och idag har jag då även fått leka av mig på scen.
Roligt att få vara med en grupp och skaaaapaaaa
Premiären av blodsbröllop kommer att vara v.48
Känns lite ovant att inte behöva bry sig i scenografi o allt sånt tjaffs... för sånt finns det anställda till för.
 

Kommentarer
Postat av: Astrid Ulfves

Jag har inte fått klart för mej om du praktiserar på en teater eller skola.

Din faster Astrid

[email protected]

2008-10-01 @ 10:27:59
Postat av: Tina

Jag har frågestund på min blogg!



Spännnande att läsa det du skrev!

2008-10-04 @ 14:59:59
URL: http://thebluegirls.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:) Fin blogg har du också!

2008-10-04 @ 15:06:14
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0